sunnuntai 11. lokakuuta 2020

Myynti kiinnostaa yllättävän paljon



Marraskuun lopulla vuonna 2014 aloin kirjoittaa tätä blogia. Tarkoituksenani oli vain kirjata muistiin pitkän myyntimiesurani aikana itselleni ja kolleegoilleni sattuneita tapahtumia. Blogin vanhimmat jutut kirjoitin vauhdilla putkeen, koska niissä oli mielestäni paljon juttuja, joista nuorempi tai kokemattomampi myyntimies voi halutessaan jotain oppia. Myöhemmin tahti hiljeni, mutta pyrin kuitenkin kirjoittamaan vähintään yhden jutun joka kuukausi.

Blogin tarinoissa jätän ihmiset tarkoituksella hieman etäisiksi ja saatan muuttaa jopa etunimenkin, jotta henkilöitä ei tunnista juuri kukaan muu kuin asianomainen henkilö itse. Samasta syystä en myöskään ole ottanut blogia omiin nimiini, jotta tarinoiden henkilöiden tunnistaminen minun tai edustamani yrityksen kauttani ei olisi kovin helppoa.

En missään vaiheessa ajatellut ns. ”markkinoida” blogia tai edes pyrkinyt saamaan sille lukijoita – tarkoituksenani oli ainoastaan kirjata asioita muistiin, jotta itse ne myöhemmin muistaisin ja voisin käyttää tarinoita esimerkkeinä myynnin koulutuksissa tms.

Muutamia kertoja linkkasin kuitenkin LinkedIn:issä blogin tekstejä, silloin kun ne sopivat keskustelun aiheeseen ja toivat siihen jotain uutta. Tätä kautta lukijoita ilmeisesti alkoikin kertyä (vaikka en itse sitä huomannutkaan), koska en seurannut blogin tilastointia – eihän minulla ollut siihen mitään syytä.

Viime viikolla kirjoitin taas uutta juttua blogiin ja tulin aivan sattumalta samalla vilkaisseeksi blogin tilastoja: blogilla on ollut yli 15.000 lukijaa! Mielestäni tämä on aivan huikea määrä, kun ottaa huomioon, että blogia on jaettu vain ”tiskin alta”.

SUURET KIITOKSET siis kaikille MyyntiReino -blogin lukijoille!

Myynti siis selvästi kiinnostaa ja se on hieno asia. 

Tosin pienenä hauskana anekdoottina pitää mainita, että blogin toiseksi kiinnostavin juttu on ollut ”Jalanjälkiä ikkunassa”, joka ei sinällään liity suoranaisesti myyntiin vaikka myyntimieheen kylläkin.

Kiitollisena lämpimin ajatuksin

                                            Nalle

 

 PS. Kuva on Unileverin vähittäiskaupan Batman-kampanjasta 80-luvulta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.