keskiviikko 13. joulukuuta 2023

CRM:n merkitys asiakaskokemukseen

Puhelimeni hälytti.

Näytöllä luki: "Epäillään häiriösoittajaksi - Häme" Numero oli näkyvissä, mutta se oli itselleni tuntematon.

Koska oli rauhallinen hetki, vastasin puheluun. Arvasin toki jokun myyjän soittavan, mutta tykkään toisinaan jutella myyjien kanssa ja kuunnella spiikit - keskusteluista kun voi joskus oppia jotakin.

Soittaja oli buukkari, joka oli erään vakuutusyhtiön asialla.

Buukkari ei aloittanut spiikkiään kuluneella: "ihan sellaisella mukavalla asialla..." vaan aloitti spiikkinsä iloisesti ja kertoi sopivan tiivistetysti asiansa. Jos asia olisi ollut minulle edes jollain tavalla relevantti, niin melko oli varmasti olisi sovittu aika.

Tässä tulee kuitenkin se iso MUTTA. Saman yhtiön asialla soitti minulle myyjä/buukkari vain muutama kuukausi aikaisemmin. Perustelin hänelle silloin, miksi kauppaa ei synny. Ilmeisesti tämä tieto ei kuitenkaan välittynyt CRM-järjestelmään asti tai ei ainakaan tälle buukkarille. Harmitti buukkarin puolesta. Turhaa duunia jonkun laiskurin vuoksi.

Käyttäkää nyt hyvät myyjät/buukkarit sitä CRM -järjestelmää. 

 Se on Teidän, asiakkaan ja yrityksen etu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.