tiistai 2. heinäkuuta 2024

Luuri käteen ja soittamaan

Viime aikoina olen ollut huomaavinani monella myyjällä ja myynnin kouluttajalla suhtautumisen muutoksen puhelinmyyntiin. Aikaisemmin niin kovasti modernin myynnin puolesta puhujat ovatkin nyt innostuneet puhelimesta myynnin välineenä. Puhelin onkin heistä taas ihan hyväksyttävä väline kontaktointiin (toisille myyjillehän se on ollut sitä aina).


Mikä on syynä tähän muutokseen?
 

Varmasti se, että pelkästään inboundiin perustuva myynti ei enää toimi samoin kuin parhaina vuosinaan. Somen kohinasta erottuminen on nykyään vaikeampaa ja onnistuminen myynnissä edellyttää aktiivisuutta ja kontaktointia. Pelkästään odottamalla ei pärjää - uusia asiakkaita pitää myös aktiivisesti etsiä.

Kylmiä kontakteja ei silti tarvitse soitella, kunhan vaan tekee pohjatyöt, pyytää esim. referenssejä tai seuraa markkinoinnin täkyihin tarttuneita.

Älä suotta hyljeksi puhelinta.
Se on edelleen ihan soiva peli myynnissä. Aika moni siihen sen soidessa myös vastaa, vaikka muuta väittää.

Olisiko nyt hyvä hetki soittaa vaikkapa sille hetki sitten poistuneelle, tarjoustanne vielä empivälle asiakkaalle tai niille markkinoinnistanne kiinnostuneille?

Odottaminen ei myynnissä useinkaan ole paras strategia. Aktiivisuus, ahkeruus ja sinnikkyys tuovat tulosta - myynnissäkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.