Usein
yrittäjät tuskailevat, kun asiakkaat maksavat laskunsa myöhässä.
Useamman ison laskun maksusuoritusten viipyessä yrittäjän oma
maksuvalmius heikkenee. Yrittäjä ei pysty maksamaan omia
erääntyneitä laskuja ja/tai palkkoja ajallaan, kun asiakkaat eivät
maksa. Mistä apu?
Ihan
ensimmäiseksi kannattaa laittaa yrityksen oma perintäprosessi
kuntoon. Laskutus kannattaa tehdä päivittäin. Huomautuslaskun
pitää lähteä asiakkaalle heti, kun lasku on erääntynyt.
Huomautuslaskun eräännyttyä saatavan pitää siirtyä pikaisesti
perintään. Mikäli yritys käyttää perintätoimistoa, on hyvä
soittaa asiakkaalle ennen saatavan siirtämistä perintätoimistolle.
Jos
halutaan vielä nopeampaa rahan kiertoa, kannattaa harkita saatavien
rahoittamista. Tällöin rahoitusyhtiö maksaa rahat heti yrityksen
tilille (vähennettynä omalla provisiollaan) ja perii sen jälkeen
saatavat asiakkailta. Järjestely on hyvä, sillä silloin myös
perinnän koko prosessi on ulkoistettu rahoitusyhtiölle.
Olen
työskennellyt perintäalalla yli 25 vuotta useissa eri
perintätoimistoissa ja ollut myös rakentamassa rahoitus- ja
perintäpalveluita Suomeen. Tästä syystä entiset asiakkaani
kysyvät vieläkin minulta neuvoja.
Kun
asiakkaani kysyvät mitä perintätoimistoa suosittelen, on
vastaukseni yleensä Validius. Näin siksi, että heillä on
käytössään erittäin hyvin toimiva järjestelmä, joka on
asiakkaan suuntaan avoin. Heillä myös perintäpalkkiot ovat
kohtuulliset, asia jolla on merkitystä asiakassuhteen
säilyttämiseksi. Kun siis tarvitset tehokasta perintätoimistoa,
voit huoletta antaa saataviesi perinnän Validiuksen hoidettavaksi.
Lisätietoa
saat www.validius.fi.
Kun
asiakkaani haluavat myydä laskusaatavansa suosittelen heille yleensä
Rahoittamo Oy:tä. Näin siksi, että yrityksen palvelu on joustavaa,
nopeaa ja edullistakin. Rahoittamon kanssa yhteistyö sujuu erityisen
hyvin – sen henkilökunta on ammattitaitoista ja ystävällistä.
Kun siis haluat yrityksesi saataville nopeampaa rahankiertoa, niin
ota yhteyttä Rahoittamoon. Lisätietoa
saat www.rahoittamo.com.
Myyntimiehen
on aina hyvä muistaa, että kauppa on kotona vasta, kun lasku on
maksettu. Asiakas, joka ei maksa laskuaan ei ole oikea asiakas. eikä
tällaiselle kannata uhrata edes toista ajatusta – parempi vain
unohtaa ja suunnata myyntiponnistelut maksaviin asiakkaisiin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.