torstai 8. helmikuuta 2024

Kun liidit ei vaan nappaa

Markkinointi kantaa myyjän pöydälle nipun liidejä, mutta myyjää ei kiinnosta niitä kontaktoida. Myyjä siis lipeää jostain syystä perustehtävästään.


Liidit eivät kiinnosta myyjää, koska

1️⃣ Myyjä on tottunut saamaan markkinoinnilta vain huonoja liidejä, jotka eivät ole oikeaa kohderyhmää.

2️⃣ Myyjällä on liikaa jo työn alla olevia liidejä, jotka hän haluaa hoitaa kunnolla.

3️⃣ Myyjällä on kiinteä kuukausipalkka ja muutenkin jo tarpeeksi hommia.

4️⃣ Myyjä on laiska, eikä vaan viitsi ottaa lisää prospekteja myyntiputkeensa.

5️⃣ Myyjä päättelee muutamasta päällimmäisestä, että nämä ovat kaikki sitä samaa kuraa.

6️⃣ Liidit ovat väärässä formaatissa, niiden naputtelu CRM -järjestelmään on puuduttavan tylsää - ei vaan jaksa.

Ovatko nämä oikeasti syitä vai tekosyitä?Markkinointi kantaa myyjän pöydälle nipun liidejä, mutta myyjää ei kiinnosta niitä kontaktoida. Myyjä siis lipeää jostain syystä perustehtävästään.


Liidit eivät kiinnosta myyjää, koska

1️⃣ Myyjä on tottunut saamaan markkinoinnilta vain huonoja liidejä, jotka eivät ole oikeaa kohderyhmää.

2️⃣ Myyjällä on liikaa jo työn alla olevia liidejä, jotka hän haluaa hoitaa kunnolla.

3️⃣ Myyjällä on kiinteä kuukausipalkka ja muutenkin jo tarpeeksi hommia.

4️⃣ Myyjä on laiska, eikä vaan viitsi ottaa lisää prospekteja myyntiputkeensa.

5️⃣ Myyjä päättelee muutamasta päällimmäisestä, että nämä ovat kaikki sitä samaa kuraa.

6️⃣ Liidit ovat väärässä formaatissa, niiden naputtelu CRM -järjestelmään on puuduttavan tylsää - ei vaan jaksa.

Ovatko nämä oikeasti syitä vai tekosyitä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.