Se on aina myös kiitoksen paikka.
Usein tämä jää kuitenkin käyttämättä. Ei tule sanottua sitä kiitosta tai jos tuleekin, niin se jää vähän laihaksi.
Tämä tilanne kannattaa käyttää hyödyksi. Se on hetki, jolloin voi hehkuttaa kunnolla heitä, joiden työpanos onnistumiseen on ollut merkittävä.
Pelkkä "Kiitos" on parempi kuin ei mitään, mutta se jättää vielä paljon avoimeksi ja tilaa tulkinnalle - myös väärälle. Tärkeää on kertoa, miksi onnistuttiin, mitä tämä edellytti ja mitä saatiin tämän ansiosta aikaiseksi.
Kyllä työntekijä ansaitsee kiitoksensa poikkeuksrllisen hyvin tehdystä työstä. Toisaalta kuinka moni työntekijä muistaa kiittää pomoaan, kun tämä tekee jotain erityisen oivaltavaa ja hyvää duunia?
Olitpa siis työntekijä tai pomo, niin kiitoksesi ilahduttaa ja voi pelastaa jonkun päivän. Se on jo paljon se.
MyyntiReino kertoo tässä blogissaan tositapahtumiin perustuvia tarinoita myyntimiesten matkoilta yli 40 vuoden ajalta. MyyntiReinon mukana pääset värikkäälle ja vaiherikkaalle matkalle ympäri Suomen - ja vähän ulkomaillekin. Tarinat on kirjoitettu muistelumielessä, mutta silti niistä voi myös oppia jotakin, jos niin haluaa. Toivottavasti viihdyt MyyntiReinon matkassa.
maanantai 31. maaliskuuta 2025
Kiitos - Hyvää duunis
Usein työelämässä tehdään isoja asioita yhdessä - firmana, tiiminä tai työpareina. Kun projekti on valmis, asioita vedetään yhteen, listataan onnistumiset ja kehityskohteet.
MyyntiReino on pitkän linjan ja wanhan koulukunnan ammatistaan ylpeä kauppamies, joka on kiertänyt kauppaamassa kaikenlaista tavaraa ja palvelua ympäri Suomen vuodesta 1982 alkaen.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.