Olen koko myyntimiesurani ajan hakenut erilaisia
tapoja erottautua myyntimiesten harmaasta massasta. Uskon, että olen siinä jopa
onnistunutkin. Ainakin monet asiakkaani ovat muistaneet minut vielä useita
vuosia edellisen tapaamisemme jälkeen.
Ai miksikö? No ainakin osittain siitä syystä,
että olen jättänyt heille pysyvän muistomielikuvan joko pukeutumalla
erikoisesti tai pitämällä mukanani jotain tavallisuudesta poikkeavaa, kuten
esim. kitaralaukkua, punaista tai keltaista salkkua jne.
Usein olen myös tehnyt tavallisuudesta
poikkeavia ja jopa äärimmäisiä ratkaisuja, jotka ovat poikenneet alan normaalikäytännöistä.
Näin on syntynyt myös jotain ihan uutta; vahvoja brändejä, uusia ja
kannattavampia toimintatapoja sekä mm. valtakunnan median kiinnostusta.
Markkinointitehtävissä toimiessani ole saanut
rakentaa brändiä omien ajatusteni mukaan. Täytyy myöntää, että joskus on toki
tullut tarkoitushakuisesti vähän vedettyä yli: toimimalla ensin ja pyytämällä
anteeksi myöhemmin (mm. eräs taannoinen valtiovarainministeri veti pavun nokkaan yhdestä
suorakampanjastani, jossa hänet mainittiin).
Kauppa käy - kaikki ostoskärryt käytössä |
Kannattaa kokeilla - jos uskaltaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.