lauantai 30. marraskuuta 2024

Kaupan peruminen, osa 2

K-auton radiomainoksessa TV:stä tuttu Niina klikkailee tilaukseen kolme henkilöautoa. Hetken päästä kerrotaan, että kaupat voi perua 14 vuorokauden sisällä.


Onko tämä jonkun mielestä asiallista tai hauskaa?

Omaan myyjän korvaani särähtää pahasti tällainen kauppojen perumiseen kannustaminen, vaikka se toki on lakiin perustuva kuluttajan oikeus kotimyynnissä eli juuri näissä verkkokauppaostoksissa.

Mielestäni ostajaa ei pidä rohkaista tekemään harkitsemattomia heräteostoksia vain koska on mahdollista palauttaa ostamansa tuote ja saada rahat takaisin. Tällaisen toiminnan yleistyessä se näkyy varmasti hintojen nousuna.

Asiakkaan tulisi mielestäni aina pohtia omaa ostostaan omien tarpeittensa ja mielihalujensa kannalta sekä tehdä tarvittavat vertailut eri vaihtoehtojen kesken jo ennen tilaamistaan verkkokaupasta.

Kaupan peruminen on toki mielestäni oikein silloin, kun tuote ei vastaa mainostettua tai ostajan omassa elämässä on tapahtunut jotain yllättävää, joka antaa perustellun syyn kaupan perumiseen.

Alun radiomainokseen vielä palatakseni.

Onkohan K-Autolla mietitty, että entäpä jos joku lähteekin nyt tästä mainoksesta inspiroituneena klikkailemaan useamman auton tilaukseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.