keskiviikko 30. huhtikuuta 2025

Asiakas on kuningas

Usein kuulee myyjien puhuvan asiakkaastaan pokana. Se on mielestäni varsin halventava nimitys potentiaaliselle asiakkaalle eikä se varsinkaan sovi maksavalle asiakkaalle. Hänhän on se joka maksaa myyjän (ja yrityksen muidenkin työntekijöiden) palkan.


Sanoilla on merkitystä.

Sillä miten puhut asiakkaistasi silloinkin, kun hän ei sitä kuule, on vaikutusta siihen mitä Sinusta ajatellaan. Se millaisia termejä käytät asiakkaistasi vaikuttaa myös Sinuun itseesi - halusitpa sitä tai et.

Maksava asiakas ansaitsee arvostuksesi.

Osoita asiakkaalle olevasi hänen luottamuksensa arvoinen ja kutsu häntä puheissasi ja mielessäsi sen mukaisesti: asiakkaaksi, kaveriksi, ystäväksi, prinsessaksi - tai vaikka kuninkaaksi.

Tulet huomaamaan, että se vaikuttaa myös Sinuun itseesi myyjänä. Näin olet huomaamattasi jo askeleen matkalla kohti parempaa asiakaskokemusta.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.