maanantai 2. lokakuuta 2023

Sähköpostimyyjä

Asiakas laittaa viikonloppuna yrityksen kotisivujen kautta tarjouspyynnön palveluista x ja y. Pyyntö kilahtaa heti myyjän inboxiin. Myyjä lukee sen vasta sunnuntai-iltana.

Maanantaiaamuna myyjä laatii ensi töikseen toimistolla tarjouksen ja saa lähetettyä sen sähköpostilla asiakkaalle aamupäivällä. Iltapäivällä myyjä näkee, että tarjous on avattu.

Keskiviikkona myyjä laittaa meilin: "Oliko hyvä tarjous? Tehdäänkö diili?"

Perjantaina asiakas vastaa myyjän meiliin muutamalla lisäkysymyksellä, joihin myyjä vastaa heti - meilillä tietty.

Tulee viikonloppu... ja toinenkin.

Myyjä laittaa meiliä: "Tehdäänkö diili?"
Vastausta ei kuulu.
Myyjä unohtaa asiakkaan.

* * * * * * * * *  

Edellä oleva tarina on valitettavan tavallinen. Se kertoo jotain meistä myyjistä. Tarkemmin sanottuna uuden ajan sähköpostimyyjistä, jotka kokevat puhelimen vanhanaikaisena ja tapaamiset turhana ajan hukkana.

Missä kohdassa tarinan myyjä toimi mielestäsi väärin - vai toimiko missään?
Mikä selittää tällaisen toimintamallin?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.