Yleisesti vallalla oleva käsitys on, että ilmaiseksi ei voi saada mitään hyvää. Tänään saatoin havaita, että se ei aina pidä paikkaansa.
Olin aamulla mukana Micromedian ja Mercuri Internationalin yhdessä järjestämässä ”Myynnin kasvun aamu” –tilaisuudessa, jonka tarkoituksena oli kertoa, mitä asiakkaiden muuttunut B2B-ostaminen edellyttää ja mitä se vaatii, myynnin kasvua hakevilta myynnin ja markkinoinnin johtajilta.
Tilaisuudessa saimme paljon tietoa siitä, mikä on muuttunut B2B-ostamisessa
ja miltä näyttää myyntijohtajan ja myyjän tulevaisuus. Lisäksi saimme myös hyviä
neuvoja siitä, kuinka yritys voi virittää markkinointinsa tuottamaan aitoja
myyntimahdollisuuksia.
Nyt yritysten osto- ja myyntiprosessit on synkronoitava sekä markkinointi- ja myynti yhdistettävä tehokkaaseen kohdentamiseen oikeisiin asiakkaisiin. Suuria muutoksia vanhoihin toimintatapoihin siis tarvitaan, mutta tulevaisuudessa osaavan myyjän rooli asiantuntijana ja tarpeen herättäjänä tulee entisestään korostumaan.
Myyntikäynnit ovat jatkossa yrityksille entistäkin tärkeämpiä (=kalliimpia) ja siitä syystä myyjien osaamiseen ja ammattitaitoon kannattaa jatkossa panostaa entistäkin enemmän. Myynnin johtamisen kannalta oikean kasvustrategian merkitys yritysten menestykselle jatkossa korostuu. Kaikille ei enää kannata yrittää myydä kaikkea, vaan myynti ja markkinointi pitää tarkemmin kohdentaa kasvustrategian mukaiseen kohderyhmään.
Markkinoinnin ja myynnin uusi aika on täällä ja nyt. Näihin muutoksiin reagoivat yritykset ovat niitä, jotka kasvavat ja ne yritykset, jotka eivät näihin muutoksiin reagoi, menettävät osuuksiaan.
Kiitos Micromedialle ja Mercuri Internationalille hienosta tilaisuudesta.
Oli mukava olla mukana tilaisuudessa ja havaita, että jotain hyvää on tarjolla ihan ilmaiseksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.