Stockmannin Hullujen Päivien katalogi |
Postiluukusta kolahti jo viime viikolla Hullujen Päivien katalogi, joten
osasin jo odottaa vilskettä Stockmannin kulmilla. Aina tavaratalon ovista ulos
valuvien keltaisten kassien määrä jaksaa kuitenkin hämmästyttää yhtä paljon.
Tänäänkin ovista soljui ulos ihmisiä tasaisena virtana kaikilla käsissään yksi
tai useampi keltainen kassi.
Hullut Päivät on Stockmannin upeasti tuotteistama mainio hurmoksellinen ostoskarnevaali,
jonka aikana koko tavaratalo muuttaa hauskasti muotoaan ja tunnelmaansa. Kaikkialla
näkyvä kirkas keltainen väri sekä samanvärisellä kiiltävällä muovilla peitetyt
tulevat tarjoustuotteet, luovat tunnelman, jota kilpailijoiden on ollut
mahdoton ylittää. Kokonaisuuden kruunaa innostunut henkilökunta, josta osa intoutuu
jopa pukeutumaan teeman mukaisesti ja osallistuu hullutteluun rennolla ja
iloisella asiakaspalveluasenteella. Osa asiakkaista tuntuu olevan maanisen
ostohysterian vallassa ja selvästi innostuu ostamaan enemmän kuin on sisään tullessaan
ehkä ajatellutkaan.
Itse olen jo useita vuosia pyrkinyt välttämään asiointiani Stockmannilla Hullujen
päivien aikaan, koska en pidä tungoksesta enkä jonottamisesta. Mielestäni tarjouksetkaan
eivät enää nykyään ole niin houkuttelevia, että suostuisin sietämään väentungosta
ja jonottamista. Maksan mieluummin hieman enemmän, että saan hyvää palvelua, rauhassa
ja jonottamatta. Pakko kuitenkin tunnustaa, että joskus minäkin olen muutaman erityisen
hyvän matkatarjouksen käynyt Hulluilla päivillä jonottamassa.
On hienoa Stockmann onnistuu kerta toisensa jälkeen houkuttelemaan innokkaimmat
asiakkaansa Hullujen päivien tarjouksilla ostoksille ihan tavallisena arkiaamuna
jo klo 7.00, jolloin minä vasta heräilen omasta sängystäni.
Stockmann on kuitenkin luonut onnistuneen tapahtuman, jossa hullu ei ole se
joka pyytää, vaan se joka maksaa. Pitäisikö tapahtuman nimi ollakin Hullujen Päivät?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.