tiistai 16. helmikuuta 2016

Huono yhteistyökumppani



Olin eräänä aamuna seminaarissa, jonka järjestäjä on Suomessa useita vuosia toiminut ja omalla alallaan varsin vaikutusvaltainen sekä tunnettu.  Seminaarin vetäjänä toimi järjestävän tahon sidosryhmäyhteistyöstä vastaava henkilö.

Seminaari oli ajankohtaisuutensa vuoksi herättänyt jonkin verran mielenkiintoa ja vaikka seminaarin ajankohta olikin aikainen aamu, paikalle saapui melkoisen hyvin osallistujia. Seminaari järjestettiin pääkaupunkiseudulla sijaitsevassa hotellissa, joten seminaarin osallistujille oli ennen seminaarin alkua tarjolla hotellin mainio aamupala.  Näin sain minäkin siis nauttia tästä hotelliasumisen parhaasta puolesta ilman pakollista yöpymistä.

Seminaari ohjelma oli kiinnostava ja aika ajoin salissa virisi vilkas keskustelu aiheesta. Seminaarin loppupuolella seminaarin vetäjä muistutti kaikkia osallistujia järjestävän tahon kilpailusta, jossa pääpalkintona on henkilöauto. Tämän kilpailupalkinnon seminaarin vetäjä kuitenkin lyttäsi heittollaan: ”Jos nyt Opelia voi autoksi kutsua.”

Siis mitä v***tua? 
Opel Adam Rocks
Kuinka joku voi ihan oikeasti sanoa näin oman yhteistyökumppaninsa tuotteesta? Eihän tuollaista voi heittää edes vitsinä, koska tuohan osoittaa jo aivan täydellistä ajattelemattomuutta ja on törkeää yhteistyökumppanin vähättelyä sekä aliarvostamista. Tietääköhän Opelin maahantuoja, kuinka heidän autojaan tässä yhteydessä markkinoidaan ja miten heidän oma yhteyshenkilönsä omilla lausunnoillaan tätä heidän yhteistyötään julkisesti vähättelee?

No okei, tunnustan toki, että otin tässä asiassa ehkä papua vähän syvemmälle nokkaan siitä syystä, että satun itse ajamaan Opelilla. Olen myös ollut merkin tyytyväinen käyttäjä jo useita vuosia.

Kuitenkin tässä kyse myös periaatteesta – yhteistyökumppania pitää kunnioittaa. Se, että ei yhteistyökumppania tai sen tuotteita arvosta, ei saa näkyä ulospäin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.