perjantai 31. toukokuuta 2024

Unelmien 100 asiakasta

Aikoinaan eräs toimialallaan erittäin menestyneen palveluyrityksen yleisesti arvostettu toimitusjohtaja avasi omaa minulle omaa myyntistrategiaansa seuraavasti:


* * * * *

Minulla on vain 100 potentiaalista asiakasta. Tapaan heidät kaikki vähintään kaksi kertaa vuodessa. Aina kun jostain heistä tulee asiakkaani, nimeän organisaatiostani hänelle vastuuhenkilön, joka vastaa kaikesta yhteistyöhömme liittyvästä.

Kun asiakasyritys on kunnolla otettu organisaatiomme hoitoon ja yhteistyömme toimii, otan uuden potentiaalisen asiakkaan täydentämään "Unelmien 100 asiakasta" -listaani.

Nykyisiä asiakkaitamme tapaan kerran vuodessa järjestämässämme tapahtumassa ja olen aina tarvittaessa käytettävissä, jos yhteistyössä tulee ongelmia. Olen itse yrityksemme ainoa myyjä, mutta lisämyyntiä meillä tekevät kaikki.

Tällä tavoin toimien asiakastyytyväisyytemme on ihan huippua eikä asiakaspoistumaa juurikaan ole. Yrityksemme kasvaa asiakkaidemme mukana ja ansiosta.

* * * * *

Seurattuani monta vuotta tämän yrityksen menestystä, olen todennut, että toimintatapa on yksinkertaisen nerokas ja toimialallaan aivan ylivoimainen.

Saattaa tämä toimintatapa toimia muillakin toimialoilla vai mitä mieltä Sinä olet?

Aina ei tarvita massiivista määrää uusia asiakkaita, että liiketoiminta kasvaa. Joskus riittää, että nykyisten asiakkaitten liiketoiminta kasvaa mukavasti ja muutama iso asiakas aloittaa yhteistyön.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.