perjantai 14. elokuuta 2015

Me liiskaamme puhelinmyyjät puolestasi



Otsikko on poimittu suoraan minulle tulleesta sähköpostista. 

Myynnin ammattilaisena kummeksuin ja paheksuin otsikon sanavalintaa ja luin lisää. Tässä viesti kirjoitusvirheineen kokonaisuudessaan:

Telemarkkinointiesto pitää huolen siitä etteivät puhelinmyyjät ikinäenää soita sinulle
Saamani viestin kuvitusta
Tiedämme tunteen, kun ärsyttävä puhelinmyyjä soittaa kesken rauhallisen päivän.
Se ei ole mukava tunne. Telemarkkinointiesto on kehitetty poistamaan puhelinmyyjien 
soitot kartaltasi lopullisesti. Aktivoi palvelu jo tänään ja nauti rauhasta!

Viestissä oli kuva vihaisena kännykkään huutavasta naisesta ja asialla oli Telemarkkinointiesto ry. Viestin lähettäjäksi oli merkitty SBG OU, Uus Sadama, Tallinn, Estonia.

Jäin pohtimaan onko minulle koskaan soittanut ärsyttävä puhelinmyyjä?

En ainakaan itse moista muista omalle kohdalleni sattuneen. Kyllä kaikki minulle joskus 
soittaneet puhelinmyyjät ovat olleet hyvin kohteliaita ja asiallisia. Eikä minua ole 
ärsyttänyt, koska puhelimeen vastaan vain silloin kun itse haluan. Toisaalta minulla 
on ollut jo useita vuosia puhelinmarkkinointikielto, jonka saan helposti voimaan aina
kolmeksi vuodeksi kerrallaan soittamalla Suomen Asiakasmarkkinointiliitto ry:n palvelunumeroon.

Entäpä sitten viestin otsikko?

En todellakaan halua, että kukaan liiskaa puhelinmyyjiä tai ketään muitakaan ihmisiä.
En voisi hyväksyä, että joku tekisi sen vielä minun hyväksynnälläni ja puolestani. Itse arvostan puhelinmyyjien työtä, sillä jokainen joka on sitä kokeillut, tietää kuinka henkisesti raskaasta ja vaativasta työstä on kyse. Se ei todellakaan sovi kaikille, eikä kaikista voi tulla hyviä puhelinmyyjiä. Olen kirjoittanut aiheesta aikaisemminkin lisää tässä blogissani.

Tsemppiä kaikille puhelinmyyjille sekä iloista ja positiivista mieltä kaikille – myös kaikille niille, jotka saavat puhelinmyyjältä puhelun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.