tiistai 25. marraskuuta 2014

Jätä asiakkaalle pysyvä muistikuva

Liikuin aikoinani itse myyntikäynneillä asiakkaiden luona mukanani vanha kitaralaukku, jossa oli sähkökitaran sijaan kaikki asiakaskäynneillä tarvittava. 

Laukku oli kokonsa puolesta siitä hyvä, että sinne mahtui hyvin kaikki myyntikäynneillä tarvittava materiaali: läppäri, muistiinpanovälineet sekä  tietokoneen ja puhelimen laturit.
Laukku todella herätti huomiota jo asiakaskäynneillä yritykseen sisälle tultaessa. Eräs toimitusjohtaja kutsui kitaralaukkuni nähtyään omat myyjänsäkin ideaani katsomaan. 

Uskonpa, että kyseinen toimitusjohtaja muistaa minut vieläkin, vaikka kyseisestä tapahtumasta on jo kulunut aikaa jo yli 10 vuotta. Jätin varmasti pysyvän muistijäljen useampaan muuhunkin päättäjään.

Tämän ideani kopion ajalta, jolloin toimin aloittelevana myyntimiehenä päivittäistavarakaupan reppurina. Silloin esittelin eri kampanjoita toisinaan keltaisella tai kirkkaan punaisella salkulla. Nekin jäivät asiakkaille mieleen. Tämä kitaralaukku oli kuitenkin niin poikkeava juttu, että kukaan muu ei sitä varmaankaan ole tehnyt.

Kyllä myynti on Rock.

Oheisessa kuvassa "myyntilaukkuni" oikeassa käyttötarkoituksessaan toisen sähkökitarani kuljetusvälineenä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki mitä näet ympärilläsi on joku myynyt - muista tämä, niin osaat paremmin arvostaa myyntiä.